رادین جون رادین جون، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 18 روز سن داره

♥ رادین♥جوانمرد کوچولو♥

31 فروردین - بانوی گل روزت مبارک...

1393/1/31 10:42
نویسنده : رضوان
421 بازدید
اشتراک گذاری

معذرت ميخواهم - نيوتن

راز جاذبه مادر من است!

معذرت ميخواهم -  أديسون
چراکه مادر من اولين چراغ زندگي من است!

معذرت ميخواهم-  أفلاطون
چراکه اين مادر من است که شهر فاضله قلب من است   

معذرت ميخواهم  - روميو  
چرا که همه راه ها به عشق مادر من ختم مي شود!

معذرت ميخواهم -  ژولييت
چرا که مادرم عشق من است!

از همه معذرت ميخواهم ؛
چرا که هر چقدر دوستتان داشته باشم،هرگز و هيچگاه آن گونه که مادرم را دوست داشتم دوستتان نخواهم داشت ، 

زيرا او زني است که وجودش ديگر هيچ گاه تکرار نخواهد شد ...
ممنونم مادرم از اينکه مادر منی....

می دانم سهم تو از زن بودن تنها همین نام مقدس مادر است که عاشقانه آنرا آویز وجودت میکنی ...

و از مادر بودن هم سهمت همان آغوش بی منتی ست که گرمای وجودت را در آن به من میبخشی و برایم ذره ذره آب می شوی ومی سوزی تا پیش چشمانت پا بگیرم و رسم زندگی بیاموزم... و خوب می دانم که مادر بودن برای تو یک عشق است و نه یک حق...

که اگر تمام هستی ات را هم به پایم بریزی و عاشقانه وفداکارانه روحت را به جانم پیوند بزنی بازهم هیچ حقی برای تو به گردن من مکتوب نخواهد شد و از روزی که هفت ساله می شوم ب...رای همیشه حضانت مرا از دست خواهی داد... درست بعد از آنکه قدم به قدم راه رفتن را و واژه به واژه سخن گفتن را و رنگ به رنگ دیدن را به من آموختی و با شیره جانت نهال وجودم را به بار نشاندی ، مرا تقدیم خواهی کرد به دنیایی که مرد سالاری ، تمام حق و حقوق زنانه را از من و تو ربوده است .... که حتی اگر پدری هم در کار نباشد مردهایی به نام پدربزرگ و عمو هستند که باز اولویت دارند نسبت به تو برای حضانت من .... که در قاموس این مردمان ، تو همانند همان کنده درختی هستی که تمام بارش را یک شبه می ربایند و تو صبور و بی ادعا تا همیشه می مانی بی آنکه حتی توان آن را داشته باشی که نامت را بر روی نامم بگذاری...

هزار بار بوسه می زنم بر ریشه های پنجه در خاکت که سرزمین وجودم مغرور از حضور توست... حتی اگر هیچ حق مکتوبی بر گردن من نداشته باشی ... حتی اگر نتوانی صاحب خودت هم باشی ...تو نماد یک سرو آزاده ای ، حتی اگر نتوانی نه برای من و نه برای خودت امضاء کنی رضایت نامه هیچ بیمارستانی را تا تن به تیغ جراحی بسپاریم... ترا دوست دارم حتی اگر سهم تو از زن بودن نه اذن ازدواج باشد و نه حق طلاق... ترا دوست دارم حتی اگر سهم تو از زن بودن هوو باشد و صیغه و سنگسار... ترا دوست دارم حتی اگر بدون اجازه ، نه حق سفر داشته باشی و نه حق اشتغال ... ترا دوست دارم حتی اگر سمهت از زندگی از نفس و از حیات ، نصف یک مرد باشد واعتبار شهادتت هم مثل دیه ات نیمه و ناقص...

ترا دوست دارم حتی این روزها که راحت حرمتت را می شکنند ، نگاه نا محرمانی که آمده اند تا به نام نهی از منکر ، چشمشان را خیره کنند به پوششت تا آسایش نداشته ات را باز مختل کنند به جرم رنگ ها... و به جرم زیبایی هایت و عرصه را تنگ تر کنند بر رو ح لطیفت...

امروز تمام وجودم پر است از حسی بنام زنانگی ... درست شبیه تو... دوباره روز مادر بهانه ای ست تا نمکش بسوزاند تمام زخم های زنانه ام را... دوباره با کوله باری از تردید و کوهی از بی پشتوانگی قدم برمیدارم در میان کوچه پس کوچه های شهری که فریاد ناهنجاری هایش روزی هزار بار گوشم را کر میکند و وجود خسته ام زیر فشار قضاوت ها ، تهمت ها و نظارت هایش له می شود و غرورم که با نعره بوق ماشین ها و تیر نگاه های هرزه زخمی می شود ...

دوباره شهر پرست از زنانی که به خاطر عشق مادری ، تن داده اند به سیاهی ، تنهایی ، ترس و ... مادرانی که ندای آرزوهایشان در خون می غلتد و ترانه زندگیشان یک شبه می سوزد ... مادرانی درست شبیه تو ... تمام خستگی هایم را به دوش میکشم تا دلشکسته تر از همیشه از میان دود و دروغ و سیاهی این خیابان ها به تو پناه بیاورم و من هم مثل تمام زنان این سرزمین تن بدهم به این دروغ بزرگ که ( مبارک ) است ... مادر عزیزم مرا ببخش که باید بگویم روزت مبارک !!!

قلبقلبقلبقلبقلبقلبقلبقلبقلبقلب

رادینی ما با کیک روز مادر...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

مامان ترنم
31 فروردین 93 10:44
زن هستی ساز و نظم ده و مهر گستر است ســـرچشمهء محبت و الطاف داور است بهر صفا و لطف خـــدا عشق مظهر است بعد از خـدا به سجده بوَد زآنکه مادر است روزت مبارك بانوي مهربان.
رضوان
پاسخ
روز شما هم مبارک خانومی
الهه مامان یسنا
31 فروردین 93 12:20
روزت مبارک بانوی گل
رضوان
پاسخ
روز شما هم مبارک
معصومه
31 فروردین 93 14:40
عزیزم روزت مبارک انشالله سالیان سال سایه ات بالا سر پسملی نازت باشهههههه
رضوان
پاسخ
روز شما هم مبارک
مامان آریا
31 فروردین 93 15:13
زیبا بود...
مامان آریا
31 فروردین 93 15:15
مـادران پاکنـد، همچـون یـاسها گـوهـرانـی ، بهتـر از المـاسها قلبشان دشتی ز مهـر و عاطفه روحشان لبریز از، احسـاسـها روز زن و روز مادر بر شما مادر مهربان مبارك با
رضوان
پاسخ
روز شما هم مبارک
آی چیچک
31 فروردین 93 16:04
روزت مبارک عزیزم
رضوان
پاسخ
روز شما هم مبارک
مامان حوریه
31 فروردین 93 18:32
سلام دوست خوبم من زینک پلاسو با تجویز برادرم که پزشک هست شروع کردم وچون پسر برادرم با بچه من هم سن هست و هنوز خودش داره به پسرش زینک پلاس میده منم واسم سوال پیش نیامده و 6 ماهی هست که دارم به کیارش زینک پلاس میدم تو اولین فرصت واستون میپرسم و خبرشو بهتون میدم
مرجان مامان آران و باران
1 اردیبهشت 93 1:54
روزت مبارک رضوان جونمم
سمیه
1 اردیبهشت 93 12:13
روزت مبارک عزیزم. هم بعنوان یک مادر و هم بعنوان یک زن. روز مادر گلتون هم مبارک. یه چیزی رو خیلی وقت بود میخواستم بهتون بگم: مشخصه مادرتون یک زن با شخصیت و نجیب و ساکت و مظلومیه.از شخصیتشون خوشم میاد. ایشالله خدا حفظشون کنه و سایشون سالیان سال بالا سرتون باشه.
رضوان
پاسخ
ممنون گلم
سمانه مامان وانیا
1 اردیبهشت 93 13:46
ن بدهکار توام ای مادر همه جانی که به من بخشیدی لحظاتی که برای امن من جنگیدی و بدهکار توام عمرت را روزهایی که ز من رنجیدی اشک ها دزدیدی، و به من خندیدی من بدهکار توام ای مادر! عزیزم روز تو هم مبارک...
persian mom
1 اردیبهشت 93 14:13
روزت مبارک مامان مهربون
نیم وجبی
1 اردیبهشت 93 23:33
روزت مبارک رضوان جون
مامي
2 اردیبهشت 93 13:33
روز تو دختر گل وصبورم مبارک
رضوان
پاسخ
فدات مامان خوشگلم