رادین جون رادین جون، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 18 روز سن داره

♥ رادین♥جوانمرد کوچولو♥

اول آبان-سه ساله شدیم

1393/8/2 12:03
نویسنده : رضوان
330 بازدید
اشتراک گذاری

پسر خوشگلم

امروز دقیقا خونه مجازیت،سه ساله شد...

زمانیکه این وبلاگ درست کردم.تو 7 ماهه بودی ...

الان دیگه اقایی شدی واسه خودت...چند روز پیش در  حال آپ کردن وبلاگت بودم که اومدی کنارم و گفتی بده خودم وبلاگمو آپ کنم...

من:تعجب

تو:زیبا

چه خوبه اولین پست وبلاگت که با دستهای کوچولوی خودت آپ بشههههه...بغل محبت

عشق 7 ماهه من....

عشق 3 سال و 7 ماهه...

گلم سه روز پیش یکی از دوستان من با نی نی اش اومدن خونه ما...

دخمل دوستم که اسمش مانیاست،4 ماهشه...

و تو با دیدن مانیا سریع رفتی لباس پلیستو پوشیدی و تفنگ و دستبند پلیسو آوردی و گفتی میخوام مانیا را دستگیر کنم...راضی

و در عکس پایینی هم به زووور سر مانیا را به سمت دوربین میچرخوندی و میگفتی لبخند بزن....

بوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوس

امیدوارم خونه مجازی مشترک من و تو 100 ساله بشه نفسمبوسبوسبوس

بوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوسبوس

و از اونجایی که من عاشق این شعر فردوسی هستم ...اونو واسه تو هم مینویسم...ربطی هم به موضوع پست و وبلاگ تو نداره البته....چشمک

شاید شما بیت دریغ است ایران ویران شود   کنام پلنگان وشیران شود شنیده اید   اما آیا کل شعر را میدانید ؟ اینکه حکیم فردوسی چقدر عاشق زبان پارسی بوده وچقدر متنفر از نفوذ زبان عربی  متن شعر این است

ﻋﺮﺏ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺮﺍ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ
ﮐﺞ ﺍﻧﺪﯾﺶ ﻭ ﺑﺪ ﺧﻮﯼ ﻭ ﺍﻫﺮﯾﻤﻦ ﺍﺳﺖ
ﭼﻮ ﺑﺨﺖ ﻋﺮﺏ ﺑﺮ ﻋﺠﻢ ﭼﯿﺮﻩ ﮔﺸﺖ
ﻫﻤﻪ ﺭﻭﺯ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺗﯿﺮﻩ ﮔﺸﺖ
ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﻪ ﺷﺪ ﺭﺳﻢ ﻭ ﺭﺍﻩ
ﺗﻮ ﮔﻮﯾﯽ ﻧﺘﺎﺑﺪ ﺩﮔﺮ ﻣﻬﺮ ﻭ ﻣﺎﻩ
ﺯ ﻣﯽ ﻧﺸﺌﻪ ﻭ ﻧﻐﻤﻪ ﺍﺯ ﭼﻨﮓ ﺭﻓﺖ
ﺯ ﮔﻞ ﻋﻄﺮ ﻭ ﻣﻌﻨﯽ ﺯ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﻓﺖ
ﺍﺩﺏ ﺧﻮﺍﺭ ﮔﺸﺖ ﻭ ﻫﻨﺮ ﺷﺪ ﻭﺑﺎﻝ
ﺑﻪ ﺑﺴﺘﻨﺪ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺭﺍ ﭘﺮ ﻭ ﺑﺎﻝ
ﺟﻬﺎﻥ ﭘﺮ ﺷﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﯼ ﺍﻫﺮﯾﻤﻨﯽ
ﺯﺑﺎﻥ ﻣﻬﺮ ﻭﺭﺯﯾﺪﻩ ﻭ ﺩﻝ ﺩﺷﻤﻨﯽ
ﮐﻨﻮﻥ ﺑﯽ ﻏﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﭼﻪ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﻪ ﻣﯽ
ﮐﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﭼﻪ ﺳﻮﺩﯼ ﺍﺯ ﺁﻭﺍﯼ ﻧﯽ
ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺰﻡ ﺍﯾﻦ ﻫﺮﺯﻩ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﺧﺎﻡ
ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﮔﺮﺩﺵ ﺁﺭﯾﻢ ﺟﺎﻡ
ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﺸﮑﯿﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﮔﯿﺎﻩ
ﻫﺪﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﺏ ﺑﺎﺷﺪ ﮔﻨﺎﻩ
ﭼﻮ ﺑﺎ ﺗﺨﺖ ﻣﻨﺒﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﻮﺩ
ﻫﻤﻪ ﻧﺎﻡ ﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﻤﺮ ﺷﻮﺩ
ﺯ ﺷﯿﺮ ﺷﺘﺮ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﺳﻮﺳﻤﺎﺭ
ﻋﺮﺏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﺎﺭ
ﮐﻪ ﺗﺎﺝ ﮐﯿﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ ﺁﺭﺯﻭ
ﺗﻔﻮ ﺑﺮﺗﻮ ﺍﯼ ﭼﺮﺥ ﮔﺮﺩﻭﻥ ﺗﻔﻮ
ﺩﺭﯾﻎ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﺷﻮﺩ
ﮐﻨﺎﻡ ﭘﻠﻨﮕﺎﻥ ﻭ ﺷﯿﺮﺍﻥ ﺷﻮﺩ

ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺑﻮﺍﻟﻘﺎﺳﻢ ﻓﺮﺩﻭسی

 

پسندها (5)

نظرات (12)

شهرزاد
2 آبان 93 17:25
3 ساله شدنون مبارک ....منم شنیده بودم مخصوصا" اونجاش که نوشته زشیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیدست کار و ادامش...خیلی هم خوشم میاد از شعرش چون واقعیت رو گفته از لحاظ دینی هم همینجوریه دینمون رو عربها از ما گرفتن و ...بذار حرف دینی نزنم میان می گیرنم
رضوان
پاسخ
مامان امیرعلی
3 آبان 93 8:40
وای ماشاله چقدر گل پسر عوض شده خدا نگهش داره انشالله کنار هم همیشه شاد باشین
مامان ويانا
3 آبان 93 14:32
آقا رادین شما که پسر به این خوبی هستی آخه با مانیا کوچولو این طوری کردی؟ انشاء اله اگر مامان یک آبجی برای تو آورد دیگه این کارها را نکنی آفرین پسرخوب
مامان ويانا
3 آبان 93 14:33
مبارک باشد سه سال شدن خانه مجازی انشاء اله که همیشه خاطرات خوب توی این وبلاگ ثبت کنید .
رضوان
پاسخ
ممنون
مامان ويانا
3 آبان 93 14:34
عکس 7 ماهگی رادین جون چقدر ناز و بانمک
مامانی
4 آبان 93 9:49
به به رادین مهمون نواز.... خاله همه مهمونا رو دستگیر میکنی یادم باشه اون طرفا پیدام نشه امیدوارم وبلاگتون همیشه پابرجا و پر از پستهای شاد باشه
زهرا
4 آبان 93 15:09
سلام عزیزم...........ماشاالله 7ماهگیش چه تپلی بوده رادین خان......... انشاالله همیشه اتفاقای خوب زندگیتونو تو وبش بنویسی عزیزم.......
مامان منا
4 آبان 93 17:03
سلام عزیزم مبارک باشه 3 اله شدن خونه مجازیتون رادین جون برای خودت مردی شدی
مامان الهه
6 آبان 93 1:10
ای جان مبارک باشه تولد این خونه پر از مهر مادری....میبوسمتون عزیزای دل ...
رضوان
پاسخ
بابا و مامان آروین کوچولو
8 آبان 93 20:05
مباااااااااااااااااااااااااااااارکه عسل من ایشاله خاطرات 120 سالگیتو توش ثبت کنی بووووس بوووووووووووووس
نــگاری
8 آبان 93 23:19
سه سالگی ویلاگت مبارک عزیزم واسه مرد شدی پسری
هانی
9 آبان 93 12:34
سلام رضوان جونم خوبییی الهیییی چه نازی بوده رادین جون تو بچگی هاششش خیلی زود میگذره همه چییی ادم دلش تنگ میشه انشاالله همیشه لباش برات بخنده دلم براتون تنگ شده بود عزیرم پسر خوشکلمو ببوس